100 porażek Battlefield…

100 porażek Battlefield 2042.
Czyli spora lista tego, na co cierpi ta gra i dlaczego jest to najsłabsza część Battlefield w całej swojej historii.
Zaledwie 23% ocen pozytywnych na Steam. Niesamowita frustracja widoczna na chacie w grze, na Reddicie, na portalach, w recenzjach, niemal wszędzie.
i pojawiają się już dość „mocne” komentarze, gdy autorka interfejsu sama sobie przyznaje nagrodę, mówi że gracze są zadowoleni z UI, a ich komentarze o interfejsie są niekulturalne i pozbawione konstruktywnej krytyki… Ja pierdzielę…
Gość odpowiadający za poziomy też sam sobie przyznaje nagrodę i mówi, że to najlepiej wykonane mapy w całej serii. Boże święty…
1. Głosy, raz słyszysz rosyjski, raz polski, raz angielski – nigdy nie wiesz, czy za rogiem drze się swój czy może przeciwnik. Dawniej po głosach można było poznać, że w pobliżu jest wróg. To się skończyło.
2. Nie możesz kontynuować wstępniaka do gry po pierwszym odpaleniu, jeżeli cię w trakcie niego wywali z gry.
3. Brak podtrybów. Jest to pierwszy BF od dawna, który pod kątem trybów jest tak wykastrowany.
4. Nie ma licznika AFK, więc w grach możesz siedzieć 30 minut na AFKu wbijając exp za wygraną.
5. Dziwnie wygląda sprawa, gdy na Breaktrough wygrać możesz praktycznie tylko jadąc paroma poduszkowcami po pionowej ścianie budynku na szczyt wieżowca…
6. Większość klas jest bezużyteczna ze swoimi umiejętnościami na mapach jakie otrzymaliśmy.
7. Tylko koło 20 rzeczy do strzelania, zmniejszając tę liczbę o broń poboczną zostaje kilkanaście pukawek. Chyba najmniej od dawna.
8. 2-3 minutowe, zbugowane przerwy pomiędzy rundami. Znów każda runda to nowy matchmaking, podzielona na masę filmików, przerywników, prezentacji drużyny etc.
9. Najbardziej idiotyczne punkty odrodzeń. W trybie Breaktrough otrzymujesz headshota z śmigłowca wroga ułamek po odrodzeniu się, bo twój punkt respawnu widać od razu z pozycji wrogiego pojazdu.
10. BF2042 nie zostanie poprawiony. BF3, BF4, BF1 czy BFV wciąż mają błędy zgłaszane w betach i do dziś nie są one poprawiane.
11. Brak jasnego systemu doświadczenia. Poziomy to tylko numerki, bez rang, bez oznaczeń, bez klimatu, bez stylu.
12. Dostaniesz 50 expa za JEDEN niecelny strzał do przeciwnika, który zostanie dobity, a 100 za jego zabicie.
13. Nie dostaniesz więcej doświadczenia za serie zabójstw, za trafienie z dalekiej odległości, czy za headshot.
14. Pojazdy mają praktycznie jeden hitbox. Nie ma znaczenia, czy przywalisz z rakietnicy w tył, czy w bok. To samo „uczucie” jednego hitboxa masz wewnątrz pojazdu.
15. Kulopancerne poduszkowce mające pancerne poduszki. Jedyną opcją ich rozwalenia są wyrzutnie.
16. Przy takiej skali map mało kto używa min i mało kto w ogóle bierze inne dodatkowe wyposażenie niż wyrzutnie.
17. Zerowy czas odradzania, co sprawia że jedyną opcją jest wyjście z gry i wejście ponownie.
18. 90% graczy lata z jedną bronią – PP-29.
19. Bezklasowość, sprawiająca że snajper na portowym dźwigu ma nielimitowaną ilość amunicji, a grając dodatkowo klasą medyka ze snajperką może się sam leczyć. Pomijając odnawianie zdrowia…
20. Brak efektu przygwożdżenia sprawia, że prując do snajpera ten sprzedaje ci headshota bez żadnego problemu.
21. Granaty eksplodują dopiero po zetknięciu z ziemią. Granat odłamkowy jednej z klas można zrzucić z dachu wieżowca, a odłamki wybuchną dopiero 100 metrów niżej.
22. Helka na szczycie wysokości mapy wali w piechotę bez problemu, na dole, ale pelotka ma tak żałośnie mały zasięg, że jej zdjąć nie może.
23. Obrywając w głowę z czołgu można cię podnieść 10 razy, brak lethal-damage.
24. Możesz bugować skrzynkę z amunicją, co sprawia że na niektórych mapach jest spam z granatów.
25. Brak typowej kultowej oprawy muzycznej serii, zamiast tego wrzucenie szlifierki do pralki.
26. Nagrodę za świetne UI dostaje babka, która nazywa uargumentowany feedback i wykonane graficznie propozycje ulepszeń agresją oraz brakiem kultury.
27. Rozciągnięcie interfejsu do granic możliwości, by zmienić magazynek na broni musisz przeklikać się przez 5 opcji.
28. Opcja zmiany wszystkie w trakcie gry, jesteś kombajnem, który nosi przy sobie 3 celowniki, 3 tłumiki, 3 magazynki z innym typem amunicji…
29. 80% z tych modyfikatorów nie użyjesz, bo na tak dużych mapach nie są potrzebne podwieszane strzelby, granatniki z dymem albo celowniki laserowe.
30. Mapy na trybie Conquest są nudne z uwagi na pustość pomiędzy punktami, a na trybie Breakthrough są totalnie niezbalansowane z uwagi po prostu na idiotyczność ich zaprojektowania.
31. Na trybie portal bywają błędy z mechanikami z trybu 2042, np. 30 sekund na podniesienie kolegi w trybie II Wojny Światowej.
32. Bugi systemu Portal pozwoliły na farmienie broni i expa do granic możliwości.
33. Modyfikatory broni mające zmniejszać odrzut wertykalny podnosiły odrzut wertykalny, broń zachowywała się lepiej bez nich.
34. Brak systemu zarządzania składami, opcji społecznościowych, awatarów graczy.
35. Brak plutonów, klanów i systemu gier w większym party.
36. Brak systemu serwerów dedykowanych, budowania społeczności, chatu ogólnego, voice chata.
37. Brak systemu oznaczeń 3D (pod Q) w trakcie gry, systemu liderów drużyn, wydawania rozkazów i bonusowego XP za granie zespołowe.
38. Ogromna ilość błędów w lokalizacjach i wersjach językowych, np. „straciliśmy połowę sił” gdy mowa o MCOMach z BFBC2 albo „walą do mnie!” gdy otrzymujemy obrażenia od upadku.
39. Brak jasnych i ciekawie zaprojektowanych osiągnięć odblokowujących nam dalszą treść gry, rodem z BF4.
40. Brak przemyślenia interfejsu podnoszenia – np. informacji, że kolega CHCE być podniesiony, albo właśnie trzyma spację, by się odrodzić (np. czerwona ikonka piorunka).
41. Brak systemu leaderboard lub statystyk, co sprawia że gracz gra dla samego grania, a nie np. osiągnięć, poprawy swojego „skilla” etc.
42. Brak systemu dowódcy całego teamu, znanego z BF4 lub BF2.
43. Bugi w hitboxach postaci – mimo trafienia przeciwnika obrażenia nie robią na nim wrażenia.
44. Bugi w systemie my-wróg, gdy leci na nas postać nieoznaczona, prujemy do niego, a okazuje się, że to kumpel z teamu, tylko z brakiem oznaczenia.
45. Opcja zrzutu pojazdów na dachach wieżowców, kompletny brak jakiegoś systemu „upadku” (np. zniszczenia), gdy takim pojazdem spadamy z tego budynku z 200 metrów.
46. Brak możliwości nurkowania w wodzie, mimo że w poprzednich BFach ten system był.
47. SOFLAM lub namierzanie celów i odpalanie wyrzutni nie działa poprawnie.
48. Kuriozalne, gdy błędy z rozłączeniami pojawiają się przez… czujnik zbliżeniowy, a po jego naprawieniu dodano błąd z źle wyświetlającymi się wybranymi granatami.
49. Gracz sojusznik od przeciwnika różni się tylko brakiem oznaczenia nad głową, mimo tego że mamy jasny konflikt US/RUS. Brak np. konkretnych mundurów – lekko czerwonych i lekko niebieskich.
50. Tragiczna oprawa audio pod kątem mechanik – gracza „tuptającego” słychać 100 metrów od nas, niezależnie czy to sojusznik czy swój, za to pojazdów z 100 metrów już nie słychać.
51. Brak opcji zoomowania minimapy z perspektywy gry.
52. Brak satysfakcji z zabicia z noża, od pleców, brak systemu dogtagów.
53. Brak odrzucenia od eksplozji lub jakiegokolwiek silniejszego wpływu np. destrukcji muru obok nas.
54. Brak możliwości zerowania celowników w snajperkach.
55. Dużo mniejsza liczba customizacji i opcji w pojazdach, na przykład w kwestii celowników.
56. Praktycznie zerowa różnorodność granatów, w poprzednich częściach mieliśmy granaty ogłuszające, oślepiające, flary, granaty przyczepiające się do ścian.
57. Brak celowników innych niż po prostu wzrokowe, np. termowizyjnych, na podczerwień, oznaczających. Co miałoby świetny wpływ na oświetlenie, flary, dym.
58. Brak różnorodności map, wszystkie stworzone są identycznie, z założeniem by odległość od punktów była duża – co oznacza brak map typowo miejskich.
59. Brak opcji fortyfikacji lub wpływu na działanie map, wyrzucono znany z BFV system barykadowania lub budowania okopów, a dodano bezużyteczną opcję stawiania barierek…
60. Brak wsparcia dla monitorów 21:9 pod względem interfejsu, mimo że babka robiąca interfejs sama sobie przyznała nagrodę za jego wspaniałość.
61. Zidiocona kamera 3-cio osobowa przy powaleniu, która musi „wrócić” do oczu przy podniesieniu.
62. Zerowy teamplay, gdy przy takiej ilości graczy można leżeć powalonym pośród przeciwników i z racji braku podświetlenia postaci „chcącej” podniesienia nikt tego nie zrobi.
63. Gra chodzi źle niezależnie od ustawień graficznych i mocy obliczeniowej komputera.
64. Można mieć zoomowanie pod prawym klawiszem myszy w trakcie przeładowania rakietnicy, albo rzucania granatem…
65. Idiotycznie rozrysowane krawędzie walki w trybie Breaktrough, gdy masz „zakaz” obrony punktu kontrolnego, bo obok jest granica mapy na płaskim terenie.
66. Możesz odrodzić się obok przeciwnika na trybie Breaktrough.
67. Nie możesz być podniesiony jeżeli fragment ciebie porusza się obok ściany. Postać gracza podnosi się i opuszcza przy powaleniu utrudniając podnoszenie, bo „pole” reanimacji się porusza.
68. Możesz blokować ludzi. Po prostu stań w istotnym przejściu, a nikt z 64 osób z twojego teamu obok nie przejdzie. Istotne podejście na mapie z kontenerami? Autobus za którym stoi 8 graczy? LAGFEST.
69. Brak możliwości wychylania się zza przeszkód, obiektów i wychylania w ogóle.
70. Modyfikacje broni się stale resetują do podstawowych, mimo że mamy je założone w trakcie gry. Celujesz? 2x, pobiegasz minutę? Nagle masz celownik podstawowy.
71. Szarik, mały robocik znany z trailerów, w którym zakochali się gracze okazał się ogromnym niewypałem – po prostu jest – customizacji opcji brak. Biega i strzela. Prawie jak układ wydalania Skurvola z Kapitana Bomby.
72. Dogrywka potrafiąca trwać 1/3 długości całej gry na Breakthrough bo musisz wygonić WSZYSTKICH 64 graczy z dwóch punktów kontrolnych, co bywa absurdalne.
73. Wieszający się system pod Q – chcesz wezwać wsparcie? Gra zamyka ci to menu i nie pozwala otworzyć ponownie przez 5 sekund. Znów zamknęło? Ojoj, to już 10 sekund otwierania jednego menu.
74. Krytyczne wykastrowanie z odgłosów. Możesz „zeskalpować” BFV i BF1, wyciągnąć wszystkie odgłosy. Jest ich 10x więcej niż w BF2042.
75. Punkt kontrolny możesz przejąć lecąc śmigłowcem 50 metrów nad nim. Bo „pole” przejmowania zdaje się być kulą. Czasami przy takim rozpierdzielu lecąca helka wroga nad punktem powoduje jego przejęcie.
76. Przy niektórych rodzajach obrażeń dostajesz laga – np. wyrzutni z lekkiego śmigłowca, trafienia powodują że cofasz się w biegu o metr.
77. Absurdalne ragdolle, gdy po trafieniu z czołgu lecisz na dach budynku 50 metrów dalej… i jeszcze tam podnieść może cię kolega.
78. Efekty levolution prawie nie istnieją. Skupiono się na mało znaczących zmianach dużych obiektów, a nie na ogólnej destrukcji.
79. Tornada. Przechodzą po nieużytkach map w trybie Conquest lub pojawiają się za rzadko, na 10 rund w Breakthrough pojawia się może na 2.
80. Absurd okien. Część z nich potrafi wytrzymać trafienie z wyrzutni rakiet, inne są odporne na 4-5 strzałów… a na nóż starczy 1 uderzenie.
81. Jeżeli destrukcja działa, często zostawia wiszące w powietrzu (a blokujące gracza) obiekty – okna, tabliczki.
82. Ktoś wpadł na genialne kontenery na betonowych nóżkach… co sprawia, że obrona niektórych punktów na mapie z wrakami statków jest niemożliwa, bo dostajesz z całej mapy po nogach. Gratulacje! Niemal wszystkie stoją pół metra NAD ziemią, przez co obrońcy dostają non stop po nogach. Brawo!
83. Na części map nie położysz się nawet w kałuży, bo gra uznaje że woda sięgająca po kostki wymagałaby też nieistniejącej mechaniki pływania.
84. Gąbki. Tak jakby gra miała być Battleroyalem. 5-6 strzałów w klatę z niektórych typów pistoletów nie starcza. Wrażenie jakby gracz miał 2 hitboxy – głowę i resztę.
85. Jeżeli w grze znajdzie się cheater, nic z nim nie zrobisz – bo statystyk nie ma, póki sam go nie nagrasz nie masz żadnego dowodu na to, że może oszukiwać. Specta też przecież nie ma.
86. Literalnie brak „smaczków” jak np. gratulacje innych członków drużyny wokół ciebie, gdy awansujesz na kolejny poziom. Takie coś było w BF4
87. Narzekaliście na to, że w innych częściach BF pojazdy były za mocne i robiły grę? Hold my beer…
88. Brak oficjalnego wsparcia dla kontrolerów w pojazdach lotniczych, np. joysticka.
89. Brak jasnego systemu powiadomień, że ktoś obok nas chce amunicję lub apteczkę, gdy my mamy ją na wyposażeniu.
90. Asysta celowania nie działa prawidłowo na konsolach, podobnie jak wyłączenie systemu cross wymaga od zapierdzenia kombinowania.
91. Jak się postarasz to rzucając granat odłamkowy do windy, jego odłamki spadną 100 metrów niżej i zabiją graczy czekających na jej powrót na dół.
92. Możesz w BF2042 zabić się będąc w czołgu swoim własnym pociskiem ze swojego działa.
93. Aktywacja ubicia nożem od pleców ma zasięg chyba 10 cm, gdy gracz biegnie, obraca się, rusza. Ubicie nożem w plecy kogoś obok jest ultra trudne, za to postać łapie się drabiny w promieniu 1 metra i to jeszcze bokiem…
94. Praktyczny brak urządzeń na mapach, typu działka AA, działka przeciwpancerne, KMy.
95. Wiecznie jesteśmy oznaczeni przez mechanikę „wallhacków”. Borys posiada działko namierzające przeciwników, czołgi również mają takie stanowisko, JI-SOO to chodzący wallhack – widzi przeciwników skillem, widzi tych którzy ją zranią. Słyszymy jak działko Borysa namierza wroga i zastanawiamy się… to nasze czy nie nasze? Wyobraźcie sobie, że takich działek jest 10 wokół was.
96. Brak ikony ukazującej odnawianie się skilla, przez co musimy zgadywać kiedy w końcu będziemy mogli użyć go ponownie, np. zapełniającej się ikonki.
97. Przy 128 graczach apteczki i skrzynki ammo z „zasięgiem”, a nie podnoszone ręcznie sprawiają że można zrobić „mur” z takich pul i leczyć się prawie bez przerwy na linii frontu.
98. Aaa, linia frontu istnieje tylko na Breakthrough, na Conquest to nudne latanie pomiędzy punktami unikając snajperów. Brak charakterystycznych dla serii „klimatycznych” starć.
99. Brak penetracji obiektów lub elementów. BF słynął z tego, że częścią ciężkich broni (np. LKMów) czy snajperek można było przebić niektóre ściany, płoty, drewno. Tutaj? Zapomnij.
100. Cena. Na podstawce może się nie skończyć – sklepik już w grze widać, można odnieść wrażenie że gra będzie pocięta na plasterki, a Portal będzie przypominać symulator mikropłatności.
#battlefield #pcmasterrace #battlefield2042 #gry

https://www.facebook.com/broda.tv/posts/247695377350868